Attans otur...

Hej! I dag har det varit fullt upp hela dagen, och det är inte bara roliga saker som har hänt. Imorse när jag vaknade och skulle fixa frukost märkte jag att det varken fanns nå bröd eller gott pålägg, så jag och Jonas fick äta det som vi kunde hitta. Lite senare, när jag skulle göra mig i ordning hade jag lite bråttom, och råkade dra ur dragkedjan på mina favorit stövlar, *suck*, så det blir väl att fixa dem hos skomakarn lite senare.

I skolan hade vi först kommunikationspass i historia, där vi fick 15-20 olika bilder på saker som hänt under 1900-talet, som vi skulle välja ut 5 som vi tyckte var de viktigaste och motivera varför. Det vart att min grupp valde bilder från förintelse, atombomberna, vietnamkriget, medborgarrättsrörelsen och bildens tekniska utveckling. Efter det fick vi ytterligare ett 10-tal bilder som beskrev händelser från 2000-talet, där vi skulle välja ut en person och två händelser som vi trodde skulle stå i historieböckerna om 50 år. Där valde vi Barack Obama som en historisk person, och miljökatastrofen samt en bild om terrorism och aktuella konfikter. En riktigt rolig uppgift måste jag säga.

Efter det hade vi föreläsning i Samhällskunskap där vi diskuterade miljöpolitik och EU:s och FN:s planer på framtida energikällor och fördrag om att minska koldioxidsutsläppen. När föreläsningen var slut sattejag mig vid datorn och tänkte fortsätta på min uppsats i Ergonomi som jag kommit halvvägs på, när jag upptäckte att det inte hade blivit sparat. Ännu en gång *suck* .

Efter skolan gick jag till gymmet och tränade i en timme. Riktigt skönt att få tänka på lite annat än skolarbetet och allt annat som måste göras. Efter det, när jag skulle åka med bussen hem, visade det sig att bussen var trasig och alla passagerare var tvugna att vänta på en ny buss. Men det gjorde ingenting, eftersom det är så fint väder ute. Tänk vad lite sol kan göra på en otursdag. Nej nu ska jag byta om och åka till stallet. Vi hörs lite senare ikväll! Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0