Jag vill utomlands!

Hej på er! Nu när Mathilda precis varit utomlands och latat sig i underbar sol, bad och härlig shopping så vart jag hur sugen som helst på att åka utomlands! Kanske inte bara till sommarvärmen, utan oxå till att bara få komma bort. Sluta tänka på skolan och allt det vardagliga och bara åka långt, långt bort och bara njuta.

Men samtidigt vart jag väldigt sugen på att åka på en till plugg-resa som jag gjorde förra året. För en som inte visste det, så var jag borta i en månad under sommarlovet i münchen i Tyskland och pluggade tyska vid EF Internationale Sprachschule. Det var verkligen en upplevelse! Man lärde sig massor om språket och kulturen samtidigt som man lärde känna människor från hela världen. Vi hittade på massa roliga saker, så det var ju inte bara att sitta vis skolbänken halva sommarlovet, även fast det var en hel del att göra där oxå. Men i alla fall. Jag skulle jätte, jätte, jätte gärna vilja åka till Frankrike nästa sommar. Ska försöka spara ihop pengar så får vi se om jag har råd att åka. Jag kan även rekomendera er andra att kolla in ef's hemsida, där det finns massor av roliga och lärorika resor. Både för er som vill åka helt ensam som jag gjorde, eller för de som hellre vill åka i grupp. Det finns verkligen nått för alla smaker!


www.ef.com/se







Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh det verkar roligt! Jag vill också utomlands!!!

2009-04-23 @ 12:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0