Stalljour

Hej på er! Förlåt så mycket att jag inte hunnit uppdatera bloggen. Har haft stalljour hela helgen från kl 7.00 - 16.00, så jag har haft fullt upp med att ta hand om alla hästarna. För er som inte riktigt vet var jag gör i stallet när jag har jour, så har jag varit duktig och tagit lite bilder som beskriver en vanlig arbetsdag. Jag har alltså inte jour i veckodagarna, utan bara 2 helger i månaden ungefär, som gör att jag får betala lite mindre i stallhyra. Men i alla fall, här har ni min mini-bilddagbok om en vanlig jourdag i stallet... Enjoy!


05.30 - Dags att gå upp och äta frukost



06.45 - Kom till stallet och arbetsdagen börjar





07.00 - Morgonfodring i alla 4 stallen





07.30 - Dags att klä på alla hästar med utetäcken





08.00 - Släppte ut alla hästarna i hagarna



09.00 - Det roligaste på hela dagen, mockningen



11.15 - Gjorde i ordning ny mat, både kraftfoder och hösilage





12.00 - Lunchfodring ute i hagarna



12.45 - Dagens rast, vart en ridtur med Ville



14.00 - Middagsfodring i stallen innan hästarna ska gå in





15.00 - Dags att ta in alla hästarna i stallen igen




Statistik för helgens stallarbete (lördag & söndag):

Totalt fodrade hästar: 44 st
Totalt påsatta/avtagna täcken: 176 st
Totalt utsläppta/intagna hästar: 176 st
Totalt mockade boxar: 12 st
Totalt packade höpåsar: 80 st
Total mängd kilon packade i höpåsarna: 204 kg



Kommentarer
Postat av: Camilla

Hehe lite kul inlägg:)

Tur att det är kul att jobba i stallet även fast det är mycket jobb:) Men jobbet ger ju muskler får man tänka:D Det tänker jag när jag bär vattnet=D Hihi.

Ha det bra <3 Kram.

2009-03-29 @ 19:51:11
Postat av: Malin

Roligt inlägg! :D

2009-03-29 @ 21:18:46
Postat av: Elin

Va bra att ni tycker om inlägget! :) kram på er!

2009-03-29 @ 22:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0