Usch vad jobbigt...

Åhh vad jobbigt! Idag var jag och pratade med våran studie och yrkesvägledare på skolan, om vad jag kan söka för program och utbildning efter gymnasiet. Vi ska ju nu i 1:an välja vilka kurser vi vill läsa i 2:an och eftersom de ändrat systemet med meritpoängen måste man redan nu ha hyfsad koll på vad man vill söka för utbildning efter 3:an. Just nu funderar jag på att bli nått inom utrikespolitik och internationella kontakter, eftersom jag är intresserad av språk och samhällsvetenskap. Den närmaste utbildningen inom det området fanns i Uppsala, men då var man tvungen att ha läst enda upp till C kursen i matte, och matte är inte direkt min starka sida... Men men, jag kanske blir så illa tvungen. Typiskt! Jag som sett fram emot att jag var klar med matten efter halva 2:an.

Ska sätta mig ner ikväll och kolla lite mer i universitetskatalogen som jag fick med mig från skolan. Kankse finns det nått alternativ så att jag slipper läsa mer matte. Vi får hålla tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0