Snart final!

Hej på er! Eftersom jag inte haft något internet så har jag inte haft möjlighet att uppdatera er om årets Eurovision, men jag antar att ni alla redan vet om att Sverige gick vidare? Ja, självklart ni vet! Nu har man ju hört alla bidrag från alla länder och frågan som återstår är ju förstås; vad tyckte ni? Jag har hört blandade åsikter om både låtar och framträdanden. Bland annat har jag snappat upp; att morgonpasset i p3 tyckte att Eurovision Song Contest skulle byta namn till Eurovision Clown Contest, att Norges bidrag lätt kommer att vinna, att låten Tingeling skulle tävlat för Sverige, att Ukrainas sångare har snygga ben och att värdparet är allmänt dryga när det kommer till den fördömda knappen som ska visa resultatet av röstningen...

Men jag antar ändå att summan av kademumman blir att det är som det alltid har varit. Vissa älskar det, andra hatar det  samtidigt som alla är engagerade i tävlingen oavsett om man vill eller inte. Alla har alltid en åsikt - och det är bra!
Jag ser fram emot finalen nu på lördag. Heja Heja!

Finalister från semifinal nr: 1

Armenien  Armenien              
Sverige  Sverige                   
Turkiet  Turkiet                    
Island  Island                    
Finland  Finland                  
Malta  Malta                      
Israel  Israel                     
Rumänien  Rumänien            
Portugal  Portugal                
Bosnien och Hercegovina  Bosnien-Hercegovina 

Finalister från semifinal nr: 2

Kroatien  Kroation               
Norge  Norge
Danmark  Danmark
Azerbajdzjan  Azerbajdzjan
Grekland  Grekland
Litauen  Litauen
Albanien  Albanien
Estland  Estland
Moldavien  Moldavien
Ukraina  Ukraina

Klara finalister:

Frankrike  Frankrike
Storbritannien  Storbritannien
Spanien  Spanien
Tyskland  Tyskland
Ryssland  Ryssland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0