Behovet av att vara elak

Internet är en ganska bra uppfinning. Man kan söka efter nästan vad som hälst och inom bara några sekunder har man det framför sig, redo att informera, redo att dela med sig av sin kunskap, vad det än gäller. Okej, när internet först kom var det kanske inte så häpnandsvärt, men idag har internet blivit så pass mycket mer än bara information. Man kan hitta sidor från hela världen, läsa allt från tidningsartiklar till kändisskvaller, lägga upp bilder, skriva och fildela. Just det där med skriva kan både ha sina positiva och negativa fördelar, i alla fall idag när tillgängligheten att kommentera och skriva sina egna åsikter är större än någonsin.

Och det är väl just det som är risken med att ha en blogg. Jag själv valde att skaffa den för att det var en kul grej och tanken att kanske kunna vara en som inspirerar eller i alla fall "underhålla" dom som läser den, var det roligaste av allt. Samtidigt ska man tänka på att bloggandet tar mycket tid och ibland, i vissa perioder, kan man känna att man hällre lägger den tiden på någonting annat som känns viktigare för stunden så som skolarbete, familjeförhållandet eller vad som nu kan tänkas komma upp.

Igår fick jag en elak kommentar i ett inlägg, som antydde att jag inte uppdaterar bloggen tillräckligt ofta och därmed inte kan konsten att driva en blogg. Jag kan själv förstå irritationen av att gå in på en blogg och se att den inte blivit uppdaterad även fast man gärna hoppats på det, men samtidigt kan jag inte förstå nöjet, eller kanske rent av behovet, av att vara tvungen att skriva en elak kommentar och påpeka det. Hon känner inte mig. Hon har ingen aning om hur mitt liv ser ut eller hur mycket andra saker jag har som kanske måste prioriteras framför bloggandet. Det sorgliga i det hela är att hon aldrig någonsin skulle tänkas säga det till mig i hög person. För vem skulle göra det?

Det här med elaka kommentarer är ju egentligen inget nytt. Blondinbella får säkert höra det varje dag och jag kan inget annat än se upp till de bloggare som fortfarande står med huvet högt även fast de får tåla att höra så otroligt mycket mer än vad de egentligen förtjänar.

För att komma till slutsatsen; det här inlägget handlar egentligen inte om nått annat än att man alltid ska tänka efter en extra gång vad man skriver innan man kommenterar saker på internet, just för det kanske finns andra som tar saker hårdare än vad som egentligen var menat och helt enkelt mår dåligt av det. Och ingen förtjänar att må dålig av att göra det som många tycker är bland det bästa som finns.

Sen vill jag oxå passa på att tacka alla andra som skriver så snälla saker att man helt enklet bortser från allt annat som skrivs på bloggen och det är tack vare er som man hela tiden vill fortsätta. Det är ni som gör det roligt att blogga!


Kommentarer
Postat av: :)

tråkigt med sånna perssoner! Jag tycker iaf din blogg är jätte bra!!! :D

2009-11-01 @ 11:08:16
Postat av: Elin

sv: tack så mycket! va snällt sagt av dig! :)

2009-11-01 @ 11:49:01
URL: http://redghost.blogg.se/
Postat av: alicia

Haha, herregud vilken tråkig person som skrev det där! Hon/han behöver ju inte läsa om det inte passar sig ;))

jag gillar din blogg i alla fall!

kram

2009-11-01 @ 15:35:29
URL: http://aliciakristinaa.blogg.se/
Postat av: .

fötlåt.

2009-11-01 @ 17:05:01
Postat av: Anonym

jag gillar din blogg jätte mycket. och att du inte uppdaterar jätte ofta är ju faktist positivt, för vem vill läsa en blogg som uppdateras tusen gånger om dagen, visar inte det att personen inte har något liv utanför bloggen? :)

2009-11-01 @ 17:32:03
Postat av: emma

äh, jag tycker inte du ska ta åt dig, visst du har fått 1 dålig kommentar men tänk på hur många fina och snälla kommentarer du fått, man måste ta lite motgångar ibland och du har absolut inte fått mycket motgångar på din blogg, och hon som skrev det här har säkert inget liv och vet inte hur underbar du är som person, hoppas du inte tar åt dig, för det ska du absolut inte göra...

2009-11-01 @ 20:12:02
Postat av: emilia

ta inte åt dig :) du har en jättebra blogg ;)

2009-11-01 @ 20:12:35
Postat av: frida

vet du om det är hon som skrivit förlåt här ovanför? men iallafall ta inte åt dig din blogg är underbar :) kram

2009-11-01 @ 20:13:29
Postat av: Alexandra

Jag tycker inte att man behöver skriva varje dag för att ha en bra blogg. Dessutom tycker jag det är värt väntan! Du driver din blogg på bästa sätt beroende på hur ditt liv ser ut och då kan man inte annat än tacka och ta emot. Jag tycker det är kul att läsa din blogg, se alla fina bilder och att bli inspirerad av dig! Ta inte åt dig av dessa människor som måste uttrycka sig på ett dåligt sätt när de ska framföra kritik. Det är bara att ta till sig av alla oss som faktiskt gillar din blogg, för vi är en del. :)

2009-11-03 @ 11:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0