Tänka sig

Hej bloggen! Ibland är det lite roligt när det händer lite annorlunda saker i skolan. Vi hade nämligen besök på skolan idag av fem britter som bestämt sig för att öppna en Kunskapsskola i England, strax utanför London och hade därför kommit till Sverige för att få lite inspiration och tips samt en lite större inblick i hur konseptet på skolan fungerar. Tanken är att de både ska starta en grundskola och ett gymnasium och hade därför en hel del frågor om det svenska skolsystemet och elevernas åsikter om skolan i sig.

Det roliga var att de valde ut mig bland tvåorna som den som skulle beskriva hur vi använder oss av PH samtal (vägledande coachingsamtal mellan lärare och elev) och varför just jag hade valt att börja på Kunskapsgymnasiet och vilka mål jag hade med min skolgång. Lite småknepigt ibland att förklara allt på engelska när man är tvungen att använda termer som man i vanliga fall inte använder sig av, men det var riktigt kul att få prata lite engelska med några som verkligen kan, hihi.  

Tyvärr kommer inte vi i tvåan få ut nått av sammarbetet mellan skolorna, men jag tycker ändå att det är en kul grej att skapa lite extra kontakter och utbyten mellan länderna. Det är ju aldrig fel eller hur?



Kanske samtidigt ska passa på att tipsa om Kunskapsgymnasiets exklusiva blogg med stjärnstudenten Axel bakom tangenterna. Själv fick jag namnet Loggbok. Undra vad det kan bero på? hihi.

http://kunskapsgymnasietvasteras.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhh va kul :) alltid roligt när man känner sig lite "utvald" :) hihi

2009-11-05 @ 22:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0