Bio dags!

Hej på er! Förlåt för min dåliga uppdatering av bloggen. Har haft mycket att jobba med i skolan och våra familjeförhållanden har inte varit den allra bästa, men nu ska jag försöka uppdatera mer som vanligt igen. Så vad har jag gjord de senaste dagarna då förutom att sitta bakom läxorna? Jo, igår var jag nämligen på bio med en kompis och såg Linje 123 kapad med bland annat John Travolta. Filmen var superbra, men eftersom den gått ett tag på bio nu så var vi bara 5 stycken i hela biosalongen. Snacka om lyx!

Filmen handlar om ett gäng tungt beväpnade gangsters som kapar ett tunnelbanetåg i mitten new york och begär en skyhög lösensumma för att släppa de passagerare som tagits som gisslan. Kontrollanten för tågcentralen, Zachary Garber, får uppdraget att förhandla med kaparna som hotar att döda en passagerare för varje minut som lösensumman dröjer. Trots att uppdraget är planerat in i minsta detalj händer många oväntade saker som både får konsekvenser och omvända förhållanden kring hur kapningen ska sluta...

Jag gillade verkligen den här filmen och jag kan verkligen rekommendera andra att se den. Trots filmens kanske enkla handling så kan man aldrig gissa hur dramatiken kommer att sluta samtidigt som den både är spännande och en aning snyftig för oss som gråter till nästintill vad som hälst, hihi. Två tumman upp!





Bilder från filmen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0