Kommentarer

Hej bloggen! Jag har fått många fina kommentarer för bilderna som Malin och jag tog i helgen. Tack så jätte mycket för det! Det uppskattas verkligen! Det har oxå kommit några frågor från några som undrar vart sakerna kommer ifrån och hur jag fixat min sminkning. 

Den stickade koftan kommer från H&M och kostade 299 kr. Indianhårtbandet kommer från Gina Tricot. Likaså fjädrarna och örhängerna och kostade runt 80-90 kr styck.

Sminkningen har jag gjort genom att ta en mörkbrun kajalpenna och rama in ögat; både på ögonlocken och under ögat ända ut i kanterna. Efter det har jag tagit en lite mörkare brun skugga och suddat ut kanten från kajalen samt täckt området kring ögongloben. Därefter har jag jobbat utåt med skuggan mot öronen samtidigt som jag gör en kant upp mot slutet på ögonbrynet. Efter det ser linjerna ganska skarpa ut och måste därför suddas ut men en lite ljusare skugga. Efter det har jag bara tagit en lite guldigare skugga över den mörka för att få lite mer lyster och glans. Klart!

Jag hoppas att jag inte är allt för dålig på att förklara och är det något mer ni undrar över så är det bara att säga till. Kram!




Kommentarer
Postat av: Hajjbaj

Mer naket och dina kommentarer kommer stiga utav bara helvete, garanterat :D bara ett tips, haha

2009-09-10 @ 02:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0