Snart valborg

God kväll på er! Jag och Matilda, Axel och Petter satt och pratade lite i skolan idag och kom fram till att det är valborg om bara två veckor. Alltså den första maj. Konstigt va fort våren har gått i år. Alldeles nyss så var det snö och kallt och nu är det snart maj och då är det ju nästan sommar och sommarlov. Men i alla fall, tillbaka till valborg. Tydligen så är det bara jag som inte förstått att valborg är den helg som det är festernas fest. Mina minnen av valborg har vart att man tänder en brasa och går upp till hamre uppe vid hässlö och spelar bort alla pengar på chokladhjul som man aldrig vinner på. Men i år tänkte jag att det kanske var dags för en ny tradition, eller vad säger ni? Tycker att det är lite ont om kommentarer här på bloggen förutom Camilla, Mathilda och Matilda som är trogna kommentatorer. Haha.... Så jag tänkte att ni skulle skriva ett inlägg medans ni ändå är här och dela med er lite om vad man kan hitta på på valborg, till en som inte har någon erfarenhet av detta. Vore toppen av er! Puss och kram!







Kommentarer
Postat av: Malin

BOJKOTTA VALBORG!!

2009-04-21 @ 11:20:35
Postat av: Matilda utan h :D

du kan väl parta med mig?:D och axel o petter då:P låter inte det kuuul?:D

2009-04-21 @ 15:23:29
Postat av: Jenny

Fest fest fest!

2009-04-23 @ 12:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0