Billigt sätt att få volym i håret?

Förra året var jag tipsad av min frisör att använda OSIS+ Dust It för att få till den där extra volymen i håret som man annars saknar om man har platt och tungt hår som jag. Genom att massera in lite Dust It puder kring hårrötterna blir håret lite mattare och håller formen längre än om man bara tupperar och sprayar det. I vanliga fall så brukar jag inte tro att sånna "mirakel produkter" fungerar, men Dust It har verkligen varit allt det som alla påstår och jag har använt det varje dag efter att jag vart tipsad om den. Problemet är bara att en liten burk kostar 169 kr och om man använder det så ofta som jag gör, så blir det i längden ganska dyrt varje månad.

Som tur är så vart jag nyss tipsad om ett sätt att få till volymen lite billigare. I det nya numret av cosmopolitan stod det att man kunde byta ut pudret mot vanligt bakpulver och när jag själv provade så vart jag överraskad hur bra det blev. Så mitt tips till er är att prova dutta i lite bakpulver i frisyren nästa gång ni vill ha lite extra fluff, hihi.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra tips :)

2009-08-22 @ 18:04:37
Postat av: Lisa

Jag brukar oxå använda dust it men jag ska prova ditt tips om bakpulver oxå :) haha

2009-08-22 @ 18:05:47
Postat av: mandy - en bild säger mer än tusen ord

haha vilken konstig idé :D

2009-08-22 @ 20:07:14
URL: http://mandymandy.blogg.se/
Postat av: mandy - en bild säger mer än tusen ord

sv: haha ja:) jag får väl prova det då när min Dust it har tagit slut :D

2009-08-22 @ 20:59:55
URL: http://mandymandy.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hejsan :)

Åh tack så mycket, måste verkligen säga detsamma!

Jag kör också med detdär pulvret från oasis, det är grymt bra men kostar ganska mycket att köpa om man använder det mycket så ditt tips var verkligen mega bra! Det ska jag testa :D

allt bra med dig snyggis?<3

2009-08-23 @ 15:54:12
URL: http://helenfelicia.blogg.se/
Postat av: Duele

Oh, tack för tipset det får jag absolut prova. Jag får utbrott på mitt hår när det bara hänger platt!

2009-08-24 @ 16:25:22
URL: http://duele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0