Öppet hus

Som sagt, igår var det öppet hus på dansverkstan i västerås och jag och Mathilda var såklart där och provade på lite olika danser. Till en början var det inte så mycket folk och man fick lätt plats att göra alla steg, men efter ett tag började det fyllas på och slutade med att man fick dela upp sig i tre grupper för att inte slå till varandra eller dunsa in i väggarna. Men, både Mathilda och jag tyckte att det var en rolig dag och även fast Mathilda var tvungen att gå lite tidigare till ett möte så överlevde jag oxå ensam utan problem, hihi.

Som lovat skulle jag ranka alla danser som vi provade på och mina absoluta favoriter var som väntat commercial, street, lyrical och showjazz.

-Just commercial dansen var väldigt egen av sig och man fick välja sina olika sätt att visa upp dansen. Läraren var rolig och lite smått crazy som behövs för att man ska våga släppa loss och ha kul. Absolut värd att testa!

-Street, ja det är väl lite av en klassiker, men ändå väldigt rolig. Även fast jag i vanliga fall inte brukar lyssna på just hiphop eller ens tycka om stilen, så hade dansen just det som man vill ha när man dansar. Tufft, fullt ös och massa attityd!

-Lyrical är kanske inte så vanlig men kan beskrivas som en blandning mellan balett och jazz. Den delen som vi fick prova på hade inte så mycket fart, men ändå mycket teknik och balans. Kul!

-Showjazzen var den sista dansen som jag provade på och som visade sig vara jätte kul. Jämfört med street så var showjazzen väldigt tjejig med attityd och glada leenden. Riktigt rock on girl!

De andra danserna som vi provade på var bland annat old school, disco, raggaeton, rnb och house som oxå var roliga, men kanskse lite för tekniska för oss nybörjare, haha. Men som sagt, alla är vi ju olika och alla gillar vi olika saker, men dessa fyra överst var helt klart mina favoriter!

Här är lite bilder från dagen. Alla bilder kommer från dansverkstans hemsida och är tagna av Lennart Andersson. Kram!








Kommentarer
Postat av: Linda

Bra blogg du har =) Hade varit kul att följas! Använder du bloglovin? Jag lägger till dig nu iaf :P

Hoppas du får en bra dag =)

2009-08-25 @ 09:52:31
URL: http://lindaq.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0