2009 för dig?

Usch vad tiden går snabbt ibland. Min syster och jag pratade om det senast igår och om 2009 kunde summeras som ett bra år eller inte. Tyvärr visste jag inte riktigt vad jag skulle svara. 2009. Vad har det året innehållit?

Det första ord jag kommer på är nog kaos. Kaos när det kommer till förhållanden och kärlek. Kaos när det kommer till skolarbete. Men kanske framför allt kaos när det kommer till min egen hälsa. Året har nog inneburit en hel del stress, både inom skolan och när det kommer till fritiden. Jag har sålt min häst, förlorat en av mina kaniner och trots lyckade studieresultat åkt ut och in på sjukhuset på grund av magbesvär som tros ha uppkommit av just stress. Men samtidigt tror jag att året oxå ha fört med sig många positiva fördelar. Jag har haft möjlighet att träffa nya människor, återknutigt en del vänskapsband och fått en ökad självkänsla om vem jag är och betydelsen av vad jag gör.

Jag kommer ihåg när jag var runt 15 år och sa till mig själv att 2010 skulle bli ett lyckat år. Jag skulle äntligen få fylla 18 år och få göra allt som man annars inte fick. Bli vuxen helt enkelt. Tänk att tiden har gått så fort att 2010 nu står för dörren och väntar och det är nästan lite skrämmande. Vad tror ni? Kommer 2010 bli ett bra år?


Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Jag hoppas 2010 blir ett bra år iaf!:)



/E

2009-12-30 @ 19:13:25
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0