En resa till Tyskland på 24 timmar

I måndags skulle pappa åka ner till Tyskland för att hämta lite saker i Burg, så jag tänkte att jag kunde följa med honom som sällskap eftersom jag ändå inte har något speciellt för mig nu på lovet. Planerna var att vi skulle åka tidigt på måndags morgonen och komma hem senare på kvällen, men efter mycket trafik och långa köer så kom vi inte hem förns tidigt på morgonen dagen efter. Med andra ord, en 24 timmars lång bildresa.

Jag tänkte att det kunde vara lite roligt att ta lite bilder från resan, så för er som aldrig bilat ner till tyskland, här kommer en bildserie om allt som man kan tänkas stöta på under vägen.




03.00 - Avresa från framnäs



På väg genom Sverige



Pappa vid en rastplats längs vägen



Utsikt från rastplatsen i Jönköping



Vart att vi åt McDonalds nere i Helsingborg



På färjan från Helsingborg till Danmark



Utsikt från färjan



Fartyg



Danmark



Slottet i Helsingör i Danmark



Danmark



Stopp vid Statoilmack i Danmark



På väg genom Danmark



Bro i Danmark



Trafikköer



Incheckning vid färjan i Rödby



Färja över till Puttgarden i Tyskland



Min favorit! Currywurst mit pommes und curryketchup!



Äntligen i Tyskland!



Utsikt från bilen



Tysk vägskylt



Väl nere i Burg stannade vi till och köpte lite dricka och godis



Tänk om det såg ut såhär i de svenska mataffärerna



Godis från Tyskland och såklart två förpackningar med Mozarts kugeln



Bara för att Jonas och Jonas älskar sina golfar, hihi



Påväg hem från Tyskland efter avslutat uppdrag, hihi



Hej då Tyskland!



På färjan från Puttgarden tillbaka till Rödby i Danmark



Tillbaka i Danmark igen



Danskarna är bra på det där med vindkraftverk



Framme i Helsingör igen



Några danska fiskare vid färjkajen



Solnedgång över Danmark



Hej Sverige!



Ännu ett stopp vid McDonalds i Helsingborg



Och sen den långa färden hem tillbaka till västerås

Tyvärr så han jag somna på vägen så det vart inte så mycket mer bilder.
03.00 var vi i alla fall hemma igen i västerås och gick därmed och la oss bums!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser roligt ut :) men var det inte jobbigt att åka bil så länge? :) kram

2009-07-09 @ 06:57:02
Postat av: Elin

Sv:

Nja, inte så värst. Jag tyckte mest det var roligt :)

2009-07-09 @ 06:57:52
URL: http://redghost.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Endagarsresor till Tyskland is the shit :D Haha sist jag gjorde en sån klirrade det ganska gott från bagaget ^^

2009-07-09 @ 11:50:59
URL: http://nat0.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0