Snart så...

Hej på er! Hoppas ni haft en trevlig lördag än så länge. Själv sitter jag inne på mitt rum och försöker skriva klart mitt tal som jag ska redovisa på måndag. Det sista jag gör för i år, så det är lite pirrigt och jag vill verkligen att det ska bli perfekt (som allt annat) hihi. Ämnet är i alla fall "Framtidens energikälla" som ska omfatta naturkunskap, samhällskunskap och såklart svenska eftersom det är ett retoriskt tal. Än så länge så har jag skrivit inledning och en del brödtext, men jag är inte helt säker på att det är tillräckligt bra. Tänkte därför fråga mina kära läsare va ni tycker om min inledning. Blir man inspirerad av att höra fortsättningen? Nått jag kan förbättra? Förlänga/förkorta? Ordet är ert!


Genom våra liv har vi alla drömmar. Drömmar som kan komma att påverka våra möjligheter att förändra den tillvaro som tidigare sågs som förutsägbar.


Vår dröm idag är att uppnå vår vision om ett samhälle där vi lever med hänsyn till de förutsättningar som naturen gett oss. Ett samhälle, där vi genom gemensamma beslut och internationellt samarbete, minska de utsläpp som idag hotar vår existens. Ett samhälle, där vi genom hållbar utveckling och politiskt ansvar överkommer de globala problem som tidigare hindrat oss i vår strävan efter en värld under förnyelsebar energi.


Idag är det vår dröm, vår förhoppning och vårt gemensamma mål om vår framtid. Men trots vår starka tro att uppfylla detta mål, så har verkligheten visat sig en annan...


To be continued... :) hihi


Kommentarer
Postat av: Hannah

Riktigt bra! Vill gärna höra fortsättningen :)

2009-06-06 @ 18:01:35
Postat av: LINDA - hope and glory

Bra skrivet! :)

2009-06-06 @ 18:02:51
Postat av: Ellen

Duktig du är :)

2009-06-06 @ 21:04:16
Postat av: hannah

spana in min MEGAbloppis. där hittar du märken som:



LEVIS, MULBERRY, ADIDAS, ZARA, H&M TREND, MANGO, FILIPPA K, CHEAP MONDAY, INDISKA, GINA TRICOT, VAGABOND, KEDS, TOPSHOP



men även VINTAGE

2009-06-07 @ 14:49:46
URL: http://hananah-hananah.blogspot.com
Postat av: Mister X

jävla pluggis...

2009-06-08 @ 00:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0