Den nya enkronan

Hej på er! Kanske är det bara jag som är lite småknäpp, men jag vart lite farsinerad av de nya enkronorna. Såg en "på riktigt" för första gången idag när vi var och handlade och jag tyckte att de var väldigt snygga. På nått sett får man känslan av att de är värda så pass mycket mer än bara 1 krona. Motivet på ena sidan av kronan är desamma som tidigare, kungen. Men på andra sidan syns havsgränsen mellan Sverige och grannlandet Finland. Lite fint tyckte jag.

På kronan syns oxå texten:
Den underbara sagan om ett land på andra sidan havet



Visst, inlägget kan kännas lite meningslöst, men jag tyckte bara att enkronan var lite cool :)


Kommentarer
Postat av: cic

haha, jag har två styckna ;)

2009-06-28 @ 02:29:27
URL: http://cecilialius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0