Pirater utanför punkt

Hej på er! Jag kom precis på en rolig sak som jag glömt bort att berätta. I lördags när Jonas och jag var nere på stan råkade vi lägga märket till några människor som var utklädda till pirater alldeles utanför stora ingången till punkt gallerian. Lite senare upptäckte vi oxå den stora flaggan som en utav dem höll i, signerad "piratpartiet".

Som ni alla vet så slår piratpartiet självklart ett slag för nerladdning av film och musik och efter Ipred-lagens intåg har piratpartiet nu fått fler anhängare än tidigare, främst av dem ungdomar. 
Enligt resultatet av senaste sifoundersökningen väntas nu piratpartiet även komma med i valet till Europaparlamentet och på grund av detta är de nu på jakt efter fler väljare. Självklart.

Just som Jonas och jag gick förbi dem, kunde vi inte låta bli att lägga märket till att de delade ut saker till höger och vänster. Javisst säger ni, vilket parti skulle inte dela ut lappar med texten "rösta på oss" eller "vi är framtidens Sverige - din röst gör skillnad". Men piratpartiet har, precis som deras åsikter, ett nytänkande. Vad de delade ut var inte mycket mindre än.... fil.

Är inte det helt klockrent? Fil - som i fildelning!


  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha! Supersmart ju! :)

2009-05-20 @ 22:19:40
Postat av: Lisa

Hejja piraterna!

2009-05-20 @ 22:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0