05.00

God morgon bloggen! Klockan är 05.00 och även fast jag vet att de flesta (okej, de normala) brukar ligga och sova så här dags, men jag hör konstigt nog till den lilla gruppen som hellre är uppe tidigt på morgonen än sent på kvällen. I vanliga fall brukar jag ofta sitta och skriva lite på nån uppsats,då jag tänker mycket bättre på morgonen när det är lugnt och tyst, men idag hade vi fått i uppdrag i tyskan att baka något smarrigt till lektionen, så jag är konstigt nog uppe och bakar! Tänkte på att jag skulle passa på att bjuda på ett av mina favoritrecept, ämligen chokladbollar! Självklart passade jag på att ta lite bilder oxå, hihi.


Ingredienser


200 g smör eller margarin


2 dl strösocker


6 dl havregryn


4 msk kakao


2 tsk vaniljsocker


4 msk kallt kaffe


Blanda ihop allt till en "smet"


Fixa topping, strösocker eller kokos


Voilá!


Färdiga!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Åhh va gott det såg ut :) ge mig!

2009-11-26 @ 14:51:55
Postat av: Jenny

Går du upp och bakar kl 5? :) väldigt kreativt :) hihi

2009-11-26 @ 14:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0