Dagens händelser

Hej bloggen! Jag hoppas att er dag har varit lika bra som min. Fram till klockan 4 har jag mest suttit på föreläsningar och genomgångar i skolan och fått reda på allt som ska tänkas planeras inför terminen. Tyvärr säger alla lärare att årskurs 2 i gymnasiet är det tuffaste året av alla, så det gäller att bita ihop och försöka få alla kurser att fungera så bra som möjligt. Precis som förra året har jag en liten extra utmaning då jag har valt att läsa utökad kurs och därmed läsa några 100 poäng mer än alla andra. I år blir det att läsa grundkursen i spanska och andra kursen i franska samtidigt som jag såklart ska läsa tyska som vanligt. Med andra ord, alla språk som man kan läsa på gymnasiet. Jag är verkligen peppad att sätta igång och jobba med språken och ja, för er som inte redan vet det så är jag nog västerås allra största språknörd, hihi.

Efter skolan följde jag med Mathilda till hennes mammas frisörsalong för att färga mitt hår. Eller ja, det var det som var tanken i alla fall. Väl på plats vart jag lite velig att ändra min hårfärg och som tur var så fick jag lite extra betänketid. Vad tycker ni? Ska jag färga håret mörkare eller ska jag göra som jag tänkt att färga håret i bara en lite varmare blond nyans?



Ready for school!
En liten bild på dagens outfit som idag består av tights, blått linne, en mörkblå tunika och min svarta kofta. Till det ett svart bälte, pumps och min väska.



Utanför skolan



Jag och Mathilda tog några snygga posebilder när vi väntade på bussen, hihi



Snyggt smile, haha



Mathilda, haha



Efter ett tag kom Axel och gjorde oss sällskap



På Mathildas mammas jobb



Lite hårfärgs inspiration. Tänk om man hade sånna lockar!



Nåja, i vilken färg tycker ni att jag ska färga håret i?
Är lite trött på min hemmafixade, fjortisblonda look, hihi


Kommentarer
Postat av: matilda utan h

jag tycker du ska färga brunt sen skaffa löshår så du får astjockt hår:D

2009-09-01 @ 21:58:25
Postat av: JeNnY

nää jag tycker det är skitnyggt med vit-blondt, som du har det. Har funderat på det själv... att gå tillbaka till mina blonda rötter ;)

Annars tror jag på lite brunare. Mellanblond går bort!

2009-09-02 @ 00:18:18
URL: http://numberoneblind.blogg.se/
Postat av: cry me a river

tycker inte att du ska ändra någonting!

2009-09-02 @ 17:42:28
URL: http://buildmeabridge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0